Service

Certified Sparepart Dealer


Het vinden van service informatie van Damixa kranen is nu slechts een muisklik verwijderd. Het merendeel van de informatie over de producten, zoals onderdelentekeningen, installatiehandleidingen, maatschetsen, etc. kunt u vinden onder elk product op deze site.  

Met behulp van de zoekfunctie op de voorpagina kunt u de productgroep kiezen: keuken of sanitair. Vervolgens kiest u een subgroep; bijvoorbeeld éénhendel kranen, tweehendel kranen enz.. Wanneer u het product dat u zoekt gevonden heeft en daarop klikt, ziet u boven het product in de menu balk "Technische informatie". Als u hierop klikt krijgt u alle tekeningen en informatie beschikbaar voor dit specifieke product. Het is mogelijk om deze online te raadplegen of te downloaden.

Damixa werkt samen met 2 erkende onderdelenwebshops in Nederland:

 www.kranenspecialist.nl     en     www.vervangingsmarkt.nl


Zij kunnen snel en adequaat u adviseren en de meeste onderdelen uit voorraad leveren. 

 

Komt u er niet uit? Mailt u dan onze service afdeling:  service@damixa.nl


Belangrijke informatie!


Damixa voorziet in een oplossing van gebreken aan het product door middel van installateurs en professionele loodgieters . Als u als particuliere klant een probleem heeft met een Damixa product, neemt u contact op met de installateur of de winkel waar het Damixa product is gekocht. Meer informatie over garantie kunt u lezen in het hoofdstuk "Garantie", elders op deze website.    

  
Veel gestelde vragen

Vraag 1:
Ik ben benieuwd hoe lang de garantietermijn voor mijn product is?

Antwoord 1:
Damixa geeft 5 jaar garantie. Raadpleeg onze volledige garantie verklaring elders op deze website, onder het hoofdstuk “Garantie”.


Vraag 2:
Mijn mengkraan lijkt niet correct te werken, waar kan ik terecht en wat moet ik doen?

Antwoord 2:
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw mengkraan niet goed werkt - het kan te wijten zijn aan verkeerde installatie. Het is altijd een goed idee contact op te nemen met het bedrijf waar u uw product gekocht heeft. Zij zullen u adviseren over de garantie en of eventuele reparatie en begeleiden u wat te doen.


Vraag 3:
De thermostaat lijkt alleen koud water te geven, hoe kan dit verholpen worden?

Antwoord 3:
Dit kan te maken hebben met de filters in de toevoerkoppelingen. Soms zijn deze vervuild, te wijten aan slechte watercondities, maar u kunt deze reinigen en opnieuw monteren. Raadpleeg de installatiehandleiding op deze website voor informatie over hoe u dit moet doen voor uw specifieke product.


Vraag 4:
De uitloop op mijn kraan lijkt een beetje krap en beweegt niet erg vrij, wat kan ik doen?

Antwoord 4:
U kunt de uitloop eenvoudig mobiliseren door met wat siliconenvet de o-ring in te smeren.


Vraag 5:
Ik heb een nieuwe mengkraan geïnstalleerd en het lijkt te lekken. Hoe kan ik dit oplossen op een eenvoudige manier?

Antwoord 5:
Als het een nieuw product is, dan is het raadzaam zijn om uw lokale Damixa leverancier te contacteren. Als het een ouder product is, kan het probleem worden opgelost met het vervangen van het binnenwerk en wat dichtingen. Dit is afhankelijk van het soort product dat u heeft gekocht. U kunt hiervoor een installateur vragen uw kraan te reviseren.    

Vraag 6:
Ik weet niet goed hoe ik de reparatie van de kraan het beste kan aanpakken? Hoe haal ik bijvoorbeeld de hendel eraf?

Antwoord 6:
Op onze website staan diverse service filmpjes die u stap voor stap door het proces heenleiden. U vindt deze in het hoofdstuk Tech. Info – servicefilm.    

Vraag 7:
Nu heb ik een kraan besteld met X-Change. Wat is dat nu eigenlijk voor iets?

Antwoord 7:
Damixa heeft een uniek systeem ontwikkeld waarmee u binnen 20 seconden met alleen een inbussleutel uw kraan kunt vervangen. Bekijkt u gerust eens onze animatie hierover. U vindt deze in het hoofdstuk Tech. Info – X-Change.    

Vraag 8:
De kraan zat al in mijn huis gemonteerd. Kunt u mij aan een Damixa dealer helpen?

Antwoord 8:
Op onze site hebben wij verschillende onafhankelijke bedrijven vermeld die onze producten verkopen. Kijkt u gerust even welke dealers er bij u in de buurt zitten. U vindt de dealers in het hoofdstuk Contact- Plaatselijke Dealer.

Vraag 9:

Waar kan ik onderdelen bestellen als consument? En als bedrijf?

Antwoord 9:  

Damixa onderdelen zijn te verkrijgen via plaatselijke dealers (zie verder op deze Website) of online via Certified Sparepart Dealers. Klik op het logo en u
komt automatisch bij de Certified Sparepart dealer terecht. Als bedrijf kunt u terecht bij de groothandel

 



Algemene voorwaarden